Tuesday 10 September 2013

Perbincangan bersama Majlis Daerah Kerian terpaksa dibatalkan!

Mengikut jadual dan planning, sepatutnya pagi ini saya perlu hadir didalam perbincangan bersama Majlis Daerah Kerian, Perak. Namun ianya terpaksa dibatalkan disaat-saat akhir. Semalam pada jam 1123PM, saya dimaklumkan oleh pasangan bahawa beliau menghadapi kecemasan. Menurutnya, kecemasan ini adalah faktor ketuhanan.

Saya tidak berdaya untuk memandu seorang diri, Subang Jaya - Parit Buntar. Saya juga akan menghadapi lebih kesulitan seandainya terpaksa bergegas semula, Parit Buntar - Subang Jaya. Dengan kata lain, saya berdepan risiko kemalangan jika memandu seorang diri didalam mode - Balik Hari


Pembatalan saat-saat akhir bukan perkara yang menyihatkan. Ini akan membuka ruang untuk merugikan pihak lain, dan mungkin menyakiti pihak lain.

Sebagai seorang Ketua, saya tidak boleh menyalahkan pasangan saya mahupun menyalahkan pihak lain. Saya mesti ambil tanggungjawab. Dan saya harus memikul segala kesalahan

AAT akan menulis surat permohonan maaf kepada YDP Majlis Daerah Kerian. Didalam surat, kita juga sanggup membayar apa-apa gantirugi. Mungkin telah berlaku penempahan makan minum pada pagi ini. Mungkin juga berlaku lain-lain kerugian buat pihak Majlis.

Seandainya mereka menerima permohonan maaf kita, dan pihak mereka masih ada kesudian, mereka akan membuat penjadualan semula. Kebimbangan saya adalah, jika pihak mereka 'judge' kita ini sebagai membuang masa dan tidak serius. Jika itu keputusannya, saya akan menerimanya tanpa ada sifat dendam dan menghala kesalahan itu kepada pihak lain

Jika ada lapangan terbang di Parit Buntar, saya mampu ke sana secara berseorangan. Next planning, saya terpaksa membina Plan B. Ini adalah penting sekiranya berlaku pembatalan pada saat-saat akhir.

Sejak akhir-akhir ini, banyak perkara yang tidak menggembirakan saya.


Presiden AAT