Friday 10 January 2014

SIKAP AUNTY UMAIRAH DAN SUAMI YANG TERSELINDUNG DIBALIK PURDAH DAN WATAK 'LEBAI' - EPISOD 5

Ini adalah Episod 5. Untuk ke Episod 4, sila ke SESUDAH MENIPU DAN 'MENCURI', AUNTY UMAIRAH DAN SUAMI KUAT BERSEMBANG TINGGI DAN BERLAGAK! - EPISOD 4


Tidak dinafikan, Aunty Umairah ni punyai bakat menulis. Lalu, sewaktu dia & suaminya 'keterdesakkan' - Aku menawarkan kerja bergaji kepadanya bagi menulis artikel di Blog AAT. Aku sanggup membayarnya RM500 sebulan untuk dia menerbitkan sekurang-kurangnya 10 artikel Bahasa Inggeris pada setiap bulan. Pelawaan peribadi ini beliau 'dinginkan' seolah-olah ianya lansung tidak bernilai dimata manusia syurga sepertinya. Aku sangat berkecil hati dengan sikapnya yang berlagak bagus - BRAND OK, BUT PRODUCT MACAM CIBAI! Ini sudah umpama sepertimana seorang peminta sedekah yang masih demand terhadap bentuk bantuan yang akan disalurkan.

Berikut adalah 10 sikap mereka yang harus dihati-hatikan.

1) Menutup Akaun Facebook

Ini dilakukan oleh Aunty Umairah. Apabila beliau menyedari ada pihak yang 'mengejar' nya kerana bersebab, beliau akan mencari jalan untuk menutup Akaun Facebook secara tiba-tiba. Bila ditanya, 'Kenapa tutup?'. Jawapannya - Tidak ada kena mengena dengan sesiapa. Walhal, dia telah 'mengena' kan orang lain terlebih dahulu


2) Memberitahu Akaun Facebook GAGAL untuk Dimasuki

Ini dilakukan oleh En Mohd Anuar Musa (suami Aunty Umairah). Apabila beliau menyedari dimana - Kita selalu ingatkan dia tentang kewajipannya membayar hutang, dia seboleh-boleh mencari jalan untuk mengatakan bahawa Akuan Facebook GAGAL untuk dimasuki. Ini game yang paling bodoh & kotor.


3) Tak Dapat SMS

Ini dilakukan oleh laki bini (Aunty Umairah & suami). 1 bulan sebelum membayar hutang (sejak Julai 2013), aku pasti hantar reminder secara SMS. SMS turut di CC kepada saksi pinjaman RM15 ribu ~ rujuk En Fadir (013 4804595). Walau ia mengambil masa dan berlaku pertambahan kos, aku sanggup lakukan untuk mengekalkan 'persahabatan'. Walaubagaimanapun, laki bini akan berpakat sesama mereka untuk mengatakan - TAK DAPAT APA-APA SMS PON!


4) Tak Dapat Call Pon!

Ini dilakukan oleh laki bini (Aunty Umairah & suami). Selepas menghantar SMS, aku akan berusaha untuk menelefon mereka. Ini adalah penting untuk memastikan SMS itu telah diterima. Malang bertambah malang dimana, mereka laki bini DENGAN SENGAJA enggan menjawab telefon. Dasar penyamun keparat!


5) Apabila Bukak Jer Mulut, Mereka Menipu

Ini dilakukan oleh laki bini. En Mohd Anuar Musa kerap mendabik dada dimana Abang Sulungnya adalah Pengarah Jabatan Kerja Raya (JKR) Pahang yang berpangkat Dato'. Namun semakan di Laman Web http://jkr.pahang.gov.my/index.php/mengenai-kami/senarai-pegawai-kanan, Abang Sulungnya hanya berjawatan sebagai Ketua Penolong Pengarah Ukur Bahan.
Nampa benar menipunya!


Si Aunty Umairah ni pula, agak perfect didalam perlakuan bohong! Dia ni tak habis-habis mengatakan dalam badan kita ni ada Setan, Iblis, Saka, Sihir dan macam-macam la. Lepas tu, dia akan tunjuk skills didalam mengesan Iblis dan menghalau Iblis. Ada satu hari tuh, aku bawak mereka ke rumah manusia yang berkedudukan. Tanpa meminta kebenaran, Aunty Umairah & suami melakukan aksi mengesan Iblis dan menghalau Iblis. Ini jelas mereka ni suka memandai-mandai. Tuan rumah amat tidak selesa. Kedatangan yang hanya bertujuan melawat anjing, telah bertukar kepada The Exorcism of Emily Rose. Sampai satu ketika, Aunty Umairah telah mengatakan tuan rumah tersebut juga telah dikuasai oleh Iblis. Dan dia pon mulakan aksi rawatan 'peliknya'. KAH KAH KAH!

Aunty Umairah ada memberitahu aku dimana - Dia anak orang kaya Johor Bharu. Selepas aku selidik, dirinya terbukti BUKAN ORANG JOHOR. Tetapi Aunty Umairah ni adalah WARGANEGARA SINGAPURA (PR pon tak der). Kalau kaya, pergilah minta RM15 ribu kat bapak kau! Curi wang aku buat apa!

Lagi satu tabiat pelik mereka laki bini adalah - Mereka menjual air kosong berbotol yang telah 'Di Doa'. Mereka pernah memberi air jampi ni pada aku. Tapi sorrylah. Aku tak minum! Aku cuma guna air jampi itu untuk dibuat minuman kepada anak-anak bulu aku jer. Tapi yang bestnya, anak-anak bulu pon seakan-akan tak mahu minum! He he.


Rujuk kenyataan KPDNKK ~ KPDNKK temui JAKIM bincang isu air jampi
Rujuk kenyataan JAKIM ~ Jual air jampi boleh jejas akidah


5 lagi sikap Aunty Umairah dan suami akan disiarkan pada Episod 6


Sama-sama kita tunggu Episod 6