Monday 3 February 2014

SEBAGAI RESIDENT DI SUBANG JAYA, SAYA AMAT TAKUT DENGAN SAMUN BERSENJATA

Berhubung jujukan samun bersenjata di Subang Jaya, aku telah menulis surat kepada KJSJ Selangor.



 YDH SAC Dato' Mohd Adnan Abdullah
 Ketua Jabatan Siasatan Jenayah
 Ibu Pejabat Polis Kontinjen Selangor

 YDH Dato',

 PER: SEBAGAI RESIDENT DI SUBANG JAYA, SAYA AMAT TAKUT DENGAN SAMUN BERSENJATA

 Sejak akhir-akhir ini, banyak sungguh samun bersenjata di Subang Jaya. Selama lebih 10 tahun saya bermastautin disini, baru-baru ini sahaja saya mengerti - Apa itu takut dan gerun? Polis Selangor dilihat masih gagal beroperasi secara intelligent dan menyerang secara guerilla. Walhal kedua-dua teknik ini dirasai lebih berkesan berbanding rondaan yang memberitahu penjenayah - POLIS SEDANG MERONDA.

 2. Selepas insiden samun di Maybank USJ 10 Taipan, satu lagi kejadian samun di Restoran JM Bariani, SS18 Subang Jaya. Kejadian waktu malam ketika pelanggan enak menjamu selera. Jika tiada pakar intelligent dan guerilla, elok YDH Dato' mencadangkan Polis Selangor membawa masuk Steven Seagal, Chuck Norris, Ajith Kumar (David Billa), Donnie Yen (Ip Man), Barry Prima (Jaka Sembung) serta Eman Manan (Keris Hitam Bersepuh Emas).

 3. Sebagai resident yang berkapasiti sebagai pemimpin NGO, saya amat takut sekarang ni. Atas dasar itu, saya turut menyimpang senjata didalam kereta atas alasan - MEMPERTAHANKAN DIRI. Buat pengetahuan YDH Dato', saya juga dalam proses menuntut ilmu kebal dan ilmu ghaib.

 Sekian untuk tindakan